Исполнители жанра post rock

Dawn Chorus Ignites


Просмотров: 27

Glorie


Просмотров: 31

Язык Дождя


Язык Дождя (Rain Tongue) - пост-рок команда из Брянска. Помимо классического пост-рока в музыке можно услышать влияние арт-рока. В 2008 году был записан альбом под названием "Язык Дождя", очень восторженно принятый слушателями. На этом альбоме группы, предыдущую работу которой можно было описать как Mogwai meets Калинов Мост, Язык Дождя обошлись совсем без слов, расширили инструментарий и стали ещё немного ближе к первому из ориентиров, сохранив при это особую, свойственную русской музыке мелодичность и оставаясь непохожими ни на кого из отечественных столпов жанра. Здесь нет излишней монументальности, перегруженных гитар и модных в последнее время элементов math-rock, зато есть много красивой музыки.
Сайт группы - >www.yazykdozhdya.ru

Просмотров: 42

Hazards of Swimming Naked


Просмотров: 35

Years Of Rice And Salt


Инструментальная Пост-Рок группа базирующейся в Лондоне,сформировались летом '08 и выпустили свой дебютный EP 31 января 2009 года

Просмотров: 38

Collections of Colonies of Bees


The birds and the bees: it's rock's quintessential subject. But is it a post-rock subject? In a way, it turns out. The name Collections of Colonies of Bees may call to mind spreadsheets, microscope slides, caffeinated Poindexters in white frocks, and, of course, the honey-bearing fairies that grace Cheerios boxes and a Rimsky-Korsakov interlude. The suggestions of the scientific and the imaginative fit this Milwaukee quintet to a T. Clearly, these people pay attention to names– words carry heavy burdens, after all, in the taciturn deserts of post-rock.
So when small winged creatures pop up on their fifth full-length, Birds, we take note. Given the name "Flocks", the record's four movements have a sense not only of flight, but of a group moving gracefully in unison. Formed in 1998, the Bees have spent a decade polishing their act and aesthetic. This is especially obvious in their renowned live sets (recently gushed over in Bon Iver's Guest List), which form the basis of Birds. These are not straightforward jam sessions. Organic and intricate as their compositions can be, the Bees clearly appreciate the emotional power of simple, thoughtfully tiered rhythms, as the opening movement "Flocks I" attests. Sometimes these rhythms are crafted out of crunchy guitar riffs, sometimes they are pieced together out of digital fragments, a technique they perfected on 2004's Customer. The amalgam falls somewhere between the drawn-out drama of Explosions in the Sky and Eno's furniture music, the concept-art relaxant.
"Flocks II" begins as a gorgeous vista snapping in and out of view. Sublimity is drawn with tiny flecks of digital noise, cut-up keyboards, and softly shimmering tides of sound, giving the impression of a misty metropolis, the frenzy of light and noise glimpsed from the top of a skyscraper. The neon-pastoral ambiance is broken by Jon Mueller's majestic kit work. Thankfully, his drumming survives the band's slice-and-dice, collage instinct– the Bees have learned the if-it-ain't-broke principle. Later in the song, unassuming riffs and keyboard figures enter the scene, cozying up to each other and easing into soothing grooves. Capturing the band's dual loyalty to the computer's possibilities and to rock's apparatus, this movement outshines the first.
With a similarly tentative intro, "Flocks III" tiptoes in the midst of fluttery, manipulated guitars, its air of wind-chime serenity torn up by the percussion: a clockwork kick drum announcing that meditation time is over. The song picks up as the cymbals rattle, more and more violently. Abruptly at the four-minute mark, everything settles down, the silence surrendering to a few lonely plinks, then an equally lonely strum, then a jaunty and jazzily martial snare. Soon a full-blown song emerges, a moonlit wash of cymbals and guitars built on top of the drumbeat. You could say the tension between the dreamy surface and the more robotic, more rational undercurrents, marks the entire album. The interplay also links Birds back to the early avant-folk of their career, as two former members of Pele sought to update bluegrass with technology.
Airy, slack, the beginning of "Flocks IV" gives off a soft-focus, 1970s glow. As it repeats hypnotically, a squiggle of guitar, bent into a funky, Oriental shape, distracts the listener from the less interesting theatrics in the background. Two thirds into the song, as the tempo climbs upward, the Bees offer a welcome (and less literal) change of pace. A sharper-edged, ragged guitar maneuvers into the picture as a Rhodes chimes and floats above and, briefly, an army of bongos quarter noisily underneath. As this Reichian moment slips away into static, the album ends on an uplifting note. Never lapsing into the doom and gloom of their stylistic peers, the Bees have eased into a mature, mesmerizing style that is finally and wholly their own.

Просмотров: 30

En Plein Air


Просмотров: 39

Gray Strawberries


Gray Strawberries - пост-рок проект, начавший свою деятельность в 2006м году четырьмя молодыми людьми из Сан-Паулу от 17ти до 22х лет.

Просмотров: 37

Dianogah


Dianogah (Дайанога) — группа >indie rock исполнителей из Чикаго, основанная в 1995 году. В её состав входят: Кип МакКейб (Kip McCabe), Джей Райн (Jay Ryan), Джейсон Харви (Jason Harvey). Первый полноценный альбом Dianogah «>As Seen from Above» был записан Стивом Альбини, который также продюсировал второй >Battle Champions. Второй альбом был издан 29 мая 2000 года.
Эта группа была из той полудюжины исполнителей, которые содействовали созданию саундтрека к фильму Reach the Rock (1998) режиссёра Уильяма Райана (William Ryan) и сценариста Джона Хьюза (John Hughes). Продюсер Джон МакЭнтайр (John McEntire) был у руля процесса записи саундтрека, а в дальнейшем продолжил работать с группой над их третьим альбомом >Millions of Brazilians. Запись была издана 16 апреля 2002 года, на этой записи отметились также Рейчл Граймс (Rachel Grimes) из >(Rachels) и Джон Апчёрч (John Upchurch) из >The Coctails.
15 января 2000 года Dianogah присоединилась к группе >Moto для открытия шоу в Lounge Ax — событии, на котором переформированные >The Coctails выступали в качестве хедлайнеров.
В 2008 году у группы вышел новый альбом >Qhnnnl на лейбле Southern Records.

Просмотров: 47

Pillow


Pillow образовались в 1994 году в северном шведском городке Umee и играли довольно заурядный поп. По словам участников коллектива главной причиной послужившей толчком к созданию группы была зависть к друзьям, играющим в своих группах.
Спустя некоторое время ребята перебрались в Стокгольм, а музыку можно охарактеризовать скорее как несколько утяжеленный indie-pop.
С момента создания группа записала довольно много материала, но пока официальная дискография довольно мала: их песни появились на нескольких сборниках (в том числе на сборнике известной NONS Records), а также было выпущено две EP-шки.
В 1997 году они очень успешно выступили на фестивале P3 Pop Town 1997, организованном крупнейшей шведской радиостанцией P3, таким образом, заслужив большое внимание национальной прессы.
Сейчас планируется к выходу 7-ми дюймовая пластинка на немецком лейбле Laserdust Records, несколько песен с неё Вы можете услышать по следующему адресу:
>http://www.geocities.com/Broadway/Wing/8205/pillow.html

Просмотров: 28

5

Пользовательское соглашение Правила

Copyright © 2019-2024
"Media-Song.ru"

Права на аудио-файлы, концерты, тексты песен, а также их переводы принадлежат их авторам. Вся информация представлена исключительно для ознакомления. Если у вас возникли жалобы, то воспользуйтесь специальной формой.